Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

Συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Κέρκυρα

Είναι πραγματικότητα: Στην Ελλάδα του 2009, στην Ελλάδα των Ολυμπιακών Αγώνων, υπάρχει πόλη με αεροδρόμιο σε απόσταση μόλς 3 χιλιομέτρων από το κέντρο της που δεν διαθέτει αστική συγκοινωνία για να συνδέσει το αεροδρόμιο με την πόλη!!!! Έτσι ο επισκέπτης ή και ο κάτοικος της Κέρκυρας είναι υποχρεωμένος είτε να πάρει ταξί, (με ελάχιστη χρέωση με τσαμπουκά και χωρίς ταξίμετρο τα 8-10 ευρώ) είτε να έχει νοικιάσει αυτοκίνητο, είτε να έχει αγγαρέψει κάποιον να τον μεταφέρει στον προορισμό του. Σε αυτή την πόλη το 1994 έγινε η σύνοδος λκορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και ήταν η τελευταία φορά που έγιναν κάποια έργα στο οδικό δίκτυο από το αροδρόμιο σε μια ακτίνα πέντε δέκα χιλιομέτρων για προφανείς λόγους.
Θεωρώ απαράδεκτο μια ιστορική πλατεία, η Σπιανάδα να μετατρέπεται σε ένα απέραντο πάρκιγκ, επειδή κάποιοι ανεγκέφαλοι τοπικοί άρχοντες το θεώρησαν σαν τρόπο για να γεμίσουν τα ταμεία του Δήμου.
Θεωρώ επίσης απαράδεκτο να υπάρχει κάθε πρωί κυκλοφοριακό πρόβλημα στην είσοδο της πόλης γιατί κάποιοι ανεγκέφαλοι υποχρεώνουν με αυτές τις πολιτικές που ακολουθούν τους κατοίκους να μετακινούνται καθημερινά με το ΙΧ γιατί τελικά αποτελεί τη μοναδική λύση στην μετακίνηση.
Όπως θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός η Κέρκυρα να είναι δεύτερη στον κόσμο σε πυκνότητα αυτοκινήτων ανά κάτοικο, όχι λόγω ευημερίας αλλά επειδή αυτό αποτελεί όρο επιβίωσης για τους κατοίκους του νησιού.
Θεωρώ επίσης απαράδεκτο να μη μπορώ να πάω στο χωριό μου το Βαλανειό γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι είναι επαρκής συγκοινωνιακή σύνδεση για τα χωριά του νησιού με απόσταση από την πόλη μόλις 30 χμ να έχουν συγκοινωνία δύο φορές την ημέρα, και εξαιτίας των πολύ επιβαρυμένων δρομολογίων και της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου να απαιτείται χρόνος διαδρομής πάνω από 1,5 ώρα.
Σε τελική ανάλυση οι αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες θα πρέπει να σηκώνουν το κύριο βάρος των μεταφορών στην Κέρκυρα και όχι να αποτελούν συμπληρωματική επιλογή στο ΙΧ και στο Ταξί.
Θα πρότεινα δε την οργάνωση των συγκοινωνιών στην Κέρκυρα σε τρία επίπεδα:

  • Αστικό, που θά έχει την αποκλειστική ευθύνη της μετακίνησης στον αστικό ιστό της πόλης με συχνότητα δρομολογίων το πολύ ανα 15λεπτο.
  • Υπεραστικό με γραμμές κορμούς σε στρατηγικά σημεία του νησιού με συχνότητα δρομολογίων το πολύ ανά ώρα και με δρομολόγια που θα ξεκινάνε από τις παρυφές της πόλης και θα έχουν ανταπόκριση με τα αστικά λεωφορεία
  • Περιφερειακό όπου λεωφορεία τοπικά θα κάνουν κυκλικές διαδρομές σε απομονωομένα χωριά 4-6 φορές την ημέρα και θα μεταφέρουν τους επιβάτες σε αντίστοιχα σημεία μετεπιβιβασης των Υπεραστικών γραμμών. Η ευθύνη και το κόσττος λειτουργγίας των περιφερειακών γραμμών μπορεί να περάσει στον έλεγχο των ΟΤΑ και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με ένταξή τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ για την ανάπτυξη των περιφερειών.
Πιστεύω πως η πρόταση είναι και εφικτή σην εφαρμογή της και επωφελής για όλους.



Απάντηση σε αυτό το Θέμα

9 σχόλια:

  1. για την ώρα περνάει το λεωφορείο Μαντούκι- Κανόνι, κάθε μια ώρα απο το Αεροδρόμιο, αλλά μόνο ο οδηγός το ξέρει, καθώς δεν υπάρχει πινακίδα όχι μόνο στο λεωφορείο ,αλλά ούτε στις στάσεις και ιδίως στο Αεροδρόμιο... αντε μετά να πείς οτι έχουμε αστική σύνδεση... Εδώ ουτε οι Κερκυραίοι το ξέρουν, πόσο μάλλον οι τουρίστες που μόλις πάτησαν το πόδι τους στο νησί.
    Απο οτι φαίνεται, το αστικό ΚΤΕΛ, δεν ενδιαφέρεται( Η και δεν θέλει ) να πετύχει αυτή η γραμμή !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε περιοχές με αυξημένα κυκλοφοριακά προβλήματα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για την μετακίνηση στον προορισμό τους, τα δρομολόγια των οποίων είναι πυκνά και δεν χρειάζεται να γνωρίζουν «τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο – τραμ - μετρό» Ξεκινάν από το σπίτι τους , πάνε στη στάση – σταθμό και αναμένουν το μέσο που θα τους εξυπηρετήσει, φτάνουν δε στον προορισμό τους ταχύτερα και οικονομικότερα από ότι να μετακινούταν με το όχημα τους ή κάποιο ταξί. Στην Κέρκυρα αν συμβεί κάτι τέτοιο πόση ώρα θα χρειαστεί κάποιος να περιμένει στην «στάση»;
    Στην Αθήνα για παράδειγμα ελάχιστοι διανοούνται να κατέβουν στο κέντρο με του αυτοκίνητο τους. Στην Κέρκυρα τα μέσα μαζικής μεταφοράς χρησιμοποιούνται επί το πλείστο από όσους δεν έχουν δυνατότητα χρήσης αυτοκινήτου. Επικρατεί η άποψη ότι ο Κερκυραίος για να πάει στο περίπτερο θα πάρει το αυτοκίνητο του. Υπάρχει εναλλακτική λύση ώστε ο Κερκυραίος να μετακινηθεί διαφορετικά; Οι αστικές – υπεραστικές μεταφορές όπως λειτουργούν σήμερα του δίνουν τη δυνατότητα να τις επιλέξει; Στο αεροδρόμιο που υπήρχε χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και υπήρχαν άτομα που στάθμευαν εκεί του ΙΧ τους και κατευθύνονταν στην πόλη πεζοί, πέρσι εμφανίστηκαν μπάρες όπου για να παρκάρει κάποιος έπρεπε να πληρώσει. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Κέρκυρα είναι αποτέλεσμα της γενικότερης εγκατάλειψης που παρατηρείτε και για να αλλάξουν οι αντιλήψεις και οι συνήθειες των κατοίκων πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο βλέπουν και αντιμετωπίζουν τον τόπο αυτό οι διοικούντες (χθεσινοί ,σημερινοί, αυριανοί)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ενθαρυντικό το γεγονός ότι έστω και δύο κάτοικοι του νησιού ενδιαφέρθηκαν με πολύ σοβαρά και εμπεριστατωμένα σχόλια για το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Κέρκυρας. Όμως θα πρότεινα να ασχοληθούμε πιο ενεργά. Να κινητοποιήσουμε τους τοπικούς Συλλόγους στα χωριά και να απαιτήσουν να επανασχεδιαστεί το συγκοινωνιακό στην Κέρκυρα σε νέα βάση. Και η νέα βάση θα είναι να μην χρειάζεται κανένας κάτοικος της Κέρκυρας να έχει ιδιωτικήσ χρήσης αυτοκίνητο. Και όσπι το έχουν να μην χρειάζεται να το χρησιμοποιούν στις βασικές τους μετακινήσεις. Είναι και απαραίτητο για την επιβίωση της Κέρκρας και εφικτό. Αρκεί να γίνει κατανοητό ότι η σημερινή κατάσταση είναι προβληματική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ΙΧ είναι πολιτισμός κύριοι. Αφήστε τα ΜΜΜ για τους σοσιαλιστές και τους λαθρομετανάστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΡΑΨΤΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΣΥΚΡΟΤΗΜΑ...ΦΕΥΓΩ ΚΑΘΕ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΥΘΜΙΣΤΑ..
    ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ "ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΥΜΑ" ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το νέο blog της Κασσιώπης!!!http://kasopionline.blogspot.com/
    Σας έχουμε προσθέσει στην λίστα ιστολογίων μας.Προσθέστε μας και εσείς στην δική σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έκθεση των δολαριανών στρατηγών (Γκάρντιαν, 11-4-2010) ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ότι με 30 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ετήσια κατανάλωση για 7 δισεκατομμύρια καταναλωτές, όχι μόνο δεν πρόκειται να αντληθούν ούτε τα μισά από τα υπάρχοντα κοιτάσματα (αφού όσο λιγοστεύει το πετρέλαιο ΑΚΡΙΒΑΙΝΕΙ και γίνεται ΑΣΥΜΦΟΡΗ η άντλησή του σε ολοένα ΑΣΤΑΘΕΣΤΕΡΕΣ συνθήκες), αλλά το 2012 ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ αποθέματα καυσίμων και θα αρχίσει παγκόσμιο χάος (μιας και δε νοιάζονται για αποκέντρωση σε αυτάρκη χωριά).
    Αφού επί αιώνες λύσσαξαν οι πολεμοκάπηλοι για υπερπληθυσμό αναλώσιμων μισθοφόρων-καταναλωτών, τώρα νομίζουν οι ματαιόδοξοι ότι με φοροεξόντωση, αντί για ειρηνικό έλεγχο των γεννήσεων, θα μας αραιώσουν για να απομείνουν με τα τελευταία βαρέλια πετρελαίου.
    ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ για να συνεχίσουμε μετά την
    ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ των εγωμανών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. οικολόγοι ΠΑΡΑΚΙΝΟΥΝ σε ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ
    http://www.youtube.com/watch?v=rKgtWWCGQZ8 (10:10 mini movie)

    ΑπάντησηΔιαγραφή